I. Preguntes de desenvolupament centrades en un esdeveniment o període concret
- Expliqueu les causes del colp d’estat de Primo de Rivera i la reorganització política posterior. (Juliol 2013)
- Analitzeu les causes que provoquen el colp d’estat de setembre de 1923 i exposeu les principals fases i característiques de la dictadura de Primo de Rivera. (Juny 2019)
- Descriviu els programa reformista del govern republicà durant l’anomenat “Bienni reformista” (1931-1933). (Juny 2015)
- Analitzeu l’impacte de les reformes socials i polítiques del període republicà en relació a la igualtat de drets entre homes i dones (cal tenir present els debats parlamentaris entorn del vot femení). (Juliol 2016)
- Analitzeu els principals problemes que es van plantejar als governs del primer bienni republicà, així com les reformes socials iniciades per a intentar solucionar-los. (Juny 2017)
- Descriviu, en línies generals, l’esclat de la guerra civil espanyola, la intervenció internacional en aquesta i la violència succeïda en ambdós bàndols. (Juliol 2018)
II. Preguntes de relació del tema amb el procés històric
- Compareu el colp d’estat de Primo de Rivera amb altres motins militars anteriors i posteriors. (Juliol 2013)
- Compareu les diferències i similituds de la dictadura de Miguel Primo de Rivera amb les de Francisco Franco. (Juny 2019)
- Expliqueu breument quina era la situació de l’Església catòlica a Espanya durant la República i compareu-la amb les relacions Església-Estat i la seua influència social durant el franquisme. (Juny 2015)
- Relacioneu el primer bienni republicà amb la reacció de les forces conservadores en el bienni radical-cedista i la política social de la dictadura de Franco. (Juny 2017)
- Compareu sintèticament la situació de les llibertats i drets civils en els diferents règims polítics que hi ha hagut a Espanya durant la primera meitat del segle XX. (Juliol 2018)
III. Preguntes sobre constitucionalisme
- Compareu la Constitució de 1931 en matèria de drets socials i igualtat amb els anys de la monarquia i el franquisme. (Juny 2016)
IV. Conceptes
- Expliqueu, amb poques paraules, el significat dels conceptes «colp d’estat” i «directori militar». (Juliol 2013)
- Exposeu a grans trets els conceptes de “dictadura militar” i “govern constitucional”. (Juny 2019)
- Expliqueu, amb poques paraules, els conceptes de “laïcisme” i “estat confessional”. (Juny 2015)
- Expliqueu, amb poques paraules, els conceptes: “sufragi femení” i “Constitució”. (Juliol 2016)
- Expliqueu, amb poques paraules, els conceptes “reformes socials” i “CEDA”. (Juny 2017)
- Expliqueu, amb poques paraules, els conceptes: “colp d’estat” i “guerra civil”. (Juliol 2018)
https://aulageohis.com/quadernhisesp2bat/examens-ebau-reaccio-democracia-reaccio-1923-1939/